mandag den 2. december 2013

Decemberlegen 2: Julen - Hvad skal der ske?

Ja hvad skal der egentlig ske? Det spørgsmål stiller vi herhjemme hinanden hvert år for når man skla stille to familier tilfredse og både min mand og jegs forældre er skilt/ikke er sammen, kan det være lidt af et puslespild. I de sidste mange år har vi nok holdt mellem 2-3 juleaftener for at få det til at gå op. Sidste år holdt vi det hjemme og havde inviteret både fra min og Mortens side, det var super hyggeligt og lige som jeg elsker jul Stille, fredeligt og med hyggen som mål! Sidste år besluttede vi(nok mest mig) derfor også at i fremtiden kommer der kun til at være een juleaften og det er den 24, slut prut! Jeg er selv vokset op med kun en juleaften og for mig er julen og alle dens traditioner simpelthen bare et af de bedste barndomsminder som jeg naturlig vis ønsker Hector skal vokse op med. Julen skal være magisk og noget man går og bygger en glæde og spænding op til, og det kan man bare ikke når man ved man skal holde juleaften både den, 23, 24 og 25.
så må vi bare væksle lidt fra år til år hvem vi holder ved og holde en masse juleaftener selv hvor vi invitere alle dem der har lyst.
Og i år har vi valgt at holde jul inde i KBH, sammen med min familie/min mor side. I min familie holder vi "stor" jule aften hvert andet år i KBH og det er noget af det hyggeligste. Jeg har faktisk ikke holdt jul inde i KBH siden mig og Morten fandt sammen og derfor længtes jeg så meget efter det at jeg VILLE derind i år. Morten sagde heldigvis hurtigt ja :O)
Det bliver forhåbentlig lige så hyggeligt som det plejer at være.
Udover det byder december på Julehygge med et vennepar, julefrokost i mødregruppen med alle ungerne, juletræs fældning med svigermoren og en heel masse hygge herhjemme med julekallender og småkagespisning(phhu tror der ryger nogle kg på her i julen :( )



Ingen kommentarer:

Send en kommentar